Etykiety samoprzylepne – zastosowanie w praktyce

Etykiety samoprzylepne to częste formy reklamy, które możemy zobaczyć na różnych produktach. Najczęściej znajdują się one na napojach butelkowanych, ale oczywiście nie tylko – są niezwykle powszechne! Etykiety zapewniają doskonałą reklamę, pod warunkiem, że są przemyślane i dobrze wykonane, a to wcale nie takie łatwe, jak może się nam wydawać…
Projektowanie etykiet i ich produkcja

Aby etykieta spełniała swoje zadanie, musi być w pełni spójna z wizerunkiem firmy. W tym celu należy zainwestować w naprawdę dobrego grafika, który nie tylko pomoże wykreować elementy spójne, ale także doskonale je zaprojektuje. Etykiety samoprzylepne, w niektórych sytuacjach, ważniejsze są aniżeli szyldy firmy, billboardy czy ulotki. Etykiety samoprzylepne, znajdujące się na twoich produktach, będą trafiały do sklepów, a ich funkcją będzie szeroko zakrojona reklama. Każdego dnia na etykiety samoprzylepne na Twoim produkcie będzie zwracało uwagę naprawdę wielu – setek, a nawet tysięcy osób. Etykieta musi być więc zachęcająca. Ponadto, musi być spójna z koncepcją reklamową firmy. Co to oznacza? Musi się kojarzyć z producentem. Warto posłużyć się w tym celu logo firmy lub kolorystyka, która zagwarantuje nam skojarzenia. Dobry grafik z całą pewnością będzie umiał to zrobić. Nie wolno zapominać nam również o produkcji etykiety. Szukając firmy, która zajmie się ich wydrukiem, warto poprosić o próbne wydruki – kolory musza być bowiem idealne! Co więcej, warto zwrócić uwagę na materiały, z jakich korzysta drukarnia oraz efekty dodatkowe i zabezpieczenia, jakimi są np. laminowanie czy lakierowanie etykiet.

Obecne możliwości technologiczne sprawiają, że etykiety drukowane są bardzo szybko, a ich jakość jest wysoka. Dobrze zabezpieczone produkty mają bardzo wysoką trwałość. Przed wprowadzeniem na rynek nowych etykiet, warto wykonać badania marketingowe, które stwierdzą, czy są one w pełni czytelne oraz przyjazne dla konsumentów. Mając taką pewność, można inwestować w nie śmiało i bez większych obaw.