Czym charakteryzuje się marketing rekomendacji konsumenckich?

Rozmawiamy o markach. To fakt. Bo właśnie większość osób bardzo aktywnie oraz chętnie rozmawia o markach. Często robimy to dlatego że chcemy się utwierdzić w swoim wyborze, czasem, aby uzyskać uznanie znajomych, a czasami dlatego że po prostu chcemy uprościć wybór znajomemu, lub członkowi rodziny. Oczywiście możliwe jest wyszczególnienie znacznie więcej powodów, ale nie o to chodzi. Ważne jest bowiem, że na tym właśnie polega istota działań takich jak marketing rekomendacji konsumenckich. A zatem na tym naturalnym, wręcz wrodzonym mechanizmie.
Nie ulega wątpliwości że rekomendacje są skuteczne, dlatego że pochodzą od mniej czy bardziej znajomych nam osób, czyli od osób realnych, które to są w naszym otoczeniu. A zatem taka opinia prawdziwego człowieka stanie się zawsze bardziej skuteczna, aniżeli nawet najlepszy komunikat marketingowy, a zwłaszcza współcześnie – czyli czasach dużego chaosu informacyjnego oraz małego zaufania do treści reklamowej. Co więcej, dzieje się tak, dlatego że rekomendacje są zazwyczaj szczere oraz autentyczne, a ponadto oparte na doświadczeniu oraz rzeczywistym przekonaniu drugiej osoby.
Marketing rekomendacji konsumenckich? Czemu nie? Bo w końcu zadaniem działań takich jak marketing rekomendacji konsumenckich staje się wykorzystanie tego wielkiego potencjału, który to znajduje się w każdym z nas. Jest to niezwykłe narzędzie umożliwiające na zapoczątkowanie nowego wymiaru komunikacji z konsumentem. Ponadto, daje sposobność prawdziwej, dwukierunkowej komunikacji, w której to każdy z konsumentów ma opcję doświadczenia produktu oraz podzielenia się swoją opinią z innymi. Co istotne – także i z osobami, które to ten produkt wytworzyły. A jest tak, dlatego że każdy człowiek czerpie z produktów oraz usług, toteż każdy z nas może stać się bardzo pomocnym markom medium, za pomocą którego to setki osób mogą dowiedzieć się o przedmiocie wartym uwagi. Czy zatem będzie to nowy model telefonu, czy coś tak prozaicznego jak masło lub salon kosmetyczny. A więc każdy z nas ma spory potencjał, na to żeby być trendsetterem – czyli konsumentem, który ma realny wpływ na zachowania oraz decyzje zakupowe innych.